Добро ви нама дошли - СРБСКИ СВЕТИОНИК

Највише посета
30.8.2017 1737

Пребиловци 6. август 2018

Већ трећи пут походимо 6. аугуста у Доњу Херцеговину, гдје се налази мало село Пребиловци, чувено по злу усташких кољача који су почетком аугуста 1941. године убили на најстрашније нечине скоро 90% становника овог села поред Чапљине и учинили ово село једним од најстрадалнијих србских села икада. Развили смо и наш транспарент са стратиштима из Другог свјетског рата.
Датум објаве: 9.8.2018 .... Број посета: 70 .... Број гласова: 0 .... Просечна оцена: 0,00

Извештај са парастоса жртвама Олује 05.08.2018

Прве недеље августа месеца 2018. године отишли смо у београдску цркву Св. Марка на Ташмајдан да се сетимо и саберемо у молитви за све жртве злочиначке акције "Олуја 95". Било је близу 1000 људи који су дошли са разних страна. Резвијена су и два транспарента и две заставе. Није било никаквих шетњи после парастос. Овим настављамо да стварамо културу сећања.
Датум објаве: 5.8.2018 .... Број посета: 327 .... Број гласова: 15 .... Просечна оцена: 5,00

Извештај са Равне Горе 14.07.2018

Друге суботе јула месеца 2018. године после Струганика отишли смо пут Равне Горе, која је у близини. Жеља нам је била да посетимо место одакле је ђенерал ЈВуО Драгољуб Михаиловић пре седамдесет и седам година покренуо трећи србски устанак против нацистичких окупатора. Обишли смо споменик, у цркви запалили свеће, а у музеју Равне Горе погледали слике из Другог светског рата.
Датум објаве: 20.7.2018 .... Број посета: 168 .... Број гласова: 10 .... Просечна оцена: 5,00

Обележавање стогодишњице убиства царске породице Романов у Београду

Средином лета, тачније 16. и 17. јула 2018. наше удружење се активно укључило у обележавање 100. годишњице убиства царске породице Романов. Била је то прилика да одамо пошту и захвалност последњем руском цару који је жртвовао свој живот, породицу, државу и круну за рад спаса Србије и Срба у Првом светскомм рату. Били смо на бденију и литији у Београду.
Датум објаве: 20.7.2018 .... Број посета: 173 .... Број гласова: 5 .... Просечна оцена: 5,00

Извештај из Мионице 14.07.2018

Друге суботе јула месеца 2018. године посетили смо ваљевски крај, тачније у Мионици и Струганику се 22. пут одржавала манифестација Мишићеви дани, где смо и ми дошли да одамо пошту бесмртном војводи Живојину Мишићу, који је учествовао у ослободилачким ратовима Србије крајем 19. и почетком 20. века, а чија војска је четири царства бацила на колена.
Датум објаве: 19.7.2018 .... Број посета: 214 .... Број гласова: 15 .... Просечна оцена: 5,00

Извештај из Братунца и Сребренице 7. јула 2018

Прве суботе јула месеца 2018. године на Ивањдан посетили смо Братунац и Сребреницу, подручије које је најсртадалније током 1990-их година на подручију бивше Југославије, где је за три године убијено преко 3500 Срба од стране муслиманских ратних јединица под командом Насера Орића. Присуствовали смо парастосу у Братунцу на гробљу, а након тога погледали филм "Суза анђела" о дечаку Слободану Стојановићу.
Датум објаве: 8.7.2018 .... Број посета: 617 .... Број гласова: 15 .... Просечна оцена: 5,00

Најава: Организован превоз из Београда на Церски марш 19.08.2018

Браћо и сестре, велика нам је част да вас позовемо на IX Церски марш у недељу 19. августа 2018. Пешачење од Шабца до Текериша 35 км у славу наших јунака који су 1914. године победили Аустроугарску војску. Полазак из Београда је аутобусом у недељу 19. августа 2018. године у 06:00 сати код Плаве локомотиве. Цена је економска, само 500 динара.
Датум објаве: 5.7.2018 .... Број посета: 318 .... Број гласова: 15 .... Просечна оцена: 5,00

Извештај са "Пламен косовске ноћи" у Београду 02.07.2018

Првог понедељка јула месеца 2018. године у вечерњим сатима опет смо у парохијском дому Светосавског храма на Врачару окупили преко 150 људи на културно-поетској вечери названој "Пламен косовске ноћи", где смо помогли Даринки Заставниковић да одржи промоцију књиге и спота. Нико није остао равнодушан, похвале су пљуштале са свих страна. Вече је било хуманитарно за Косово и Метохију.
Датум објаве: 3.7.2018 .... Број посета: 582 .... Број гласова: 20 .... Просечна оцена: 5,00

Извештај из Ниша 30.06.2018

Последњег дана јуна месеца 2018. године отишли смо у град Ниш на позив генерала Милосава Симовића, да би обишли Спомен-собу у згради Команде КоВ Србије у Нишу. Ту смо имали час историје од времена Немањића па до данашњих дана. Генерал Симовић је лично држао историјски час а читава посета је на нас оставила велики утисак. Све препоруке да и ви обиђете ово место.
Датум објаве: 1.7.2018 .... Број посета: 864 .... Број гласова: 40 .... Просечна оцена: 5,00

Извештај из Штипа 30.06.2018

Први пут смо били на Брегланици, тј. Штипу, где постоји само мала спомен полоча на једном узвишењу која сведочи о томе да се ту на том месту одиграла једна од чувених биткака с почетка 20. века, битка којом је Вардарска Македонија остала у србским рукама. Одржали смо краћи историјски час и отпевали "Ово је Србија", положили венац код спомен плоче да се захвалимо прецима.
Датум објаве: 1.7.2018 .... Број посета: 369 .... Број гласова: 41 .... Просечна оцена: 4,55

У Богатићу промоција две песничке књиге Милане Давидовић

​​У Богатићу 15. јуна 2018. године увече одржана је промоција две збирке песама Милане Давидовић: "Два пупољка једне руже", "Ђердани од стихова"... Промоција за памћење, уз комбинацију етно музике, гитаре, плеса, фолклора, народних ношњи. И након промоције настављено је дружење овог сада мачванског песничког лучоноше, Милане Давидовић са публиком.
Датум објаве: 28.6.2018 .... Број посета: 108 .... Број гласова: 16 .... Просечна оцена: 4,00

Извештај са београдске промоције књиге "Порекло" 18. јуна 2018

У парохијском дому Храма Светог Саве на Врачару 18. јуна иако је био понедељак окупило се око 160 родољуба на промоцији збирке поезије "Порекло" коју је прошле године објавио Милутин Попадић, вероучитељ из Лешка. Нико није остао равнодушан, напротив, сви су били одушевљени, а на крају су се публика и учесници сјединили и у глас запевали песму "Видовдан".
Датум објаве: 19.6.2018 .... Број посета: 455 .... Број гласова: 30 .... Просечна оцена: 5,00

Најава београдске промоције књиге Порекло за 18. јун 2018

Драга браћо и сестре, велика нам је част и задовољство да вас обавестимо да ће Милутин Попадић одржати промоцију своје књиге "Порекло" у Београду, у Парохијском дому Храма Светог Саве на Врачару, у понедељак 18. јуна 2018. године са почетком у 19 сати. Књига "Порекло" је збирка песама, где се преплиће родољубива и духовна поезија србског народа.
Датум објаве: 15.6.2018 .... Број посета: 239 .... Број гласова: 5 .... Просечна оцена: 5,00

Певачка група Везак

Певачка група „Везак” постоји од 2015. године као огранак хора Покрова Пресвете Богородице при Храму Преподобне мати Параскеве у Сурчину, крај Београда. Од 2004. је деловао као дечји хор „Витлејемска звезда”, а касније као вокални ансамбл. Негује највише духовне песме, а поред тога брине и о очувању српских традиционалних песама. Састав броји пет младих чланица.
Датум објаве: 13.6.2018 .... Број посета: 128 .... Број гласова: 25 .... Просечна оцена: 5,00

Случајна слика из наших албума...

Кнез Лазар: -"Ја не одлучујем да ли ћу ићи у битку
по томе колика ми сила прети већ по томе колику светињу браним".

Живојин Мишић: -"Ко нема страха, тај иде напред".

Владика Николај: -"Ако си богат само са оним што лопови могу украсти
и мољци појести, шта ћеш ако те лопови покраду и мољци изједу".

Стефан Немања: -"Ако ти нико жив не може казати докле допире твоја земља
и твоја баштина, потражи кости и гробове... мртви ће ти истину казати".

П.П. Његош: -"Свак је рођен да по једном мре... част и брука живе довјека".

Никола Тесла: -"Ако будем имао среће да остварим неке идеје, то ће бити доброчинство за цело човечанство. Најслађа мисао биће ми та да je то дело једног Србина".

Вук Караџић: -"Не брини се хоће ли народ пропасти... већ нек свако ради оно за шта је кадар. Па тако народ никад неће и не може пропасти".

Иво Андрић: -"Дођу тако времена кад паметан заћути, будала проговори, а фукара се обогати".

Марко Миљанов: -"Јунаштво је када себе браним од другога, чојство је када другога браним од себе".

Свети Сава: -" Нeмоjмо брaћо, никaдa дa поштуjeмо оно што шкоди и дa обилaзимо оно што нaс спaшaвa.".

Добрица Ерић: -" Није лако бити Србин, али пријa".

Патријарх Павле: -"Човек је јачи мртав, него нечовек жив!".

Меша Селимовић: -"Улизицe, то су нajгори људи нa свиjeту. Они подржaвajу свaку влaст, они и jeсу влaст, они сиjу стрaх бeз милости, кaо вjeрни пси свaкоj држaви, кaо курвe нeвjeрни свaком поjeдинцу, нajмaњe људи од свих људи.!".

Ускликнимо с љубављу
Светитељу Сави
Србске цркве и школе
Светитељској глави.
Тамо венци тамо слава
Где нас србски пастир Сава.
Појте му Срби,

С мора и Дунава.
К небу главе подигните
Саву тамо угледајте.
Саву србску славу, пред престолом Творца!

Милешево слави се

Живот и крв лиће сви,
Да се опет дигнеш ти.

Подигни се мати мила,
Да нам будеш што си била,
Јер си тужно робовала,
Дуго сузе проливала.

Сунце ти се већ родило,
Које ти је зашло било.
На криоцу вазда твом
Утеха је срцу мом.

*          *        *

И само дотле, до тог камена,
До тог бедема -
Са грмљавином
страшном кидају;
Разумећеш срцем страшљивим
Шта са смелим гласом говоре,
Па ћеш о стења тврдом камену
Бријане главе теме ћелаво
У заносноме страху лупати!
Ал један израз, једну мисао,
Чућеш у борби
страшној ломљави:
„Отаџбина је ово Србина!”

*         *         *

Сини јарко сунце са Косова.
Не дамо те, земљо Душанова.

Не дамо те, земљо Немањића, Обилића, браће Југовића.

Сви ће Срби као Југовићи
за крст часни на Косово ићи,.

Да одбране земљу благодатну
 За крст часни и слободу златну!

Од Крушевца, Призрена,
Цетиња, Дубровника,
Книна, Невесиња,

са Авале, Ловћена и Шаре,
кличе Србство: Устани Лазаре!

Док је Пећи и док је Дечана, Грачанице и Газиместана.

Не дамо те васкрсло Косово, најсветије поље Србиново!